Baumgartner Zsoltot immár a Red Bull F1-es csapat új vezetője segítette hozzá a csodás lehetőségekhez.
Furcsa és drámai körülmények között indult meg a szülés egy nő számára a füzesabonyi vasútállomáson. A nő a mosdóban hozta világra ikreit, ám sajnos az egyik kisbaba életét nem tudták megmenteni. A helyzet rendkívül megrázó, és felveti a sürgősségi orvosi ellátás fontosságát az ilyen váratlan események során.
Laurent Mekies 1977. április 28-án született a franciaországi Tours-ban, és 48 évesen lett a Red Bull Racing második vezérigazgatója. A mérnök 25 éve vesz részt az autósportban. Karrierjét az Asiatech-nél kezdte még az F3-ban, aztán a 2000-es évek elején az Arrows csapathoz csatlakozva belekóstolt a Forma-1-be, majd Faenzába ment, hogy a Minardinál Mark Webber, Justin Wilson, Baumgartner Zsolt és Christijan Albers versenymérnöke legyen. Amikor a kis olasz csapatot 2006-ban a Red Bull megvásárolta, és Toro Rosso lett belőle, Mekiest főmérnökké léptették elő, és maradt is majdnem egy évtizeden keresztül. Később a Nemzetközi Autómobil Szövetség (FIA) felvette a Forma-1 szervezői gárdájába. Biztonsági igazgató lett, majd versenyigazgató asszisztens, ahol a szabályok kidolgozásában jeleskedett.
Három év elteltével a Ferrari csábító világába lépett, ahol fokozatosan megjárta a ranglétrát: először pályamérnökként kezdett, majd sportigazgatói pozíciót szerzett, végül pedig a csapatfőnök-helyettesi szerepben találta magát a vörösök kötelékében.
Úgy vélem, hogy rendkívül jól átlátja a szakma rejtelmeit, hiszen az FIA mérnökeként érkezett ide. Kétségtelen, hogy egy ilyen pozícióban olyan szakembert keresünk, aki mélyen ismeri az üzleti oldalát - nyilatkozta Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatvezetője, amikor Mekies még a Scuderia csapatának tagja volt.
Mekies nemcsak kiemelkedő mérnökként ismert, hanem az emberek irányításában is kiválóan teljesít. Éppen ezért nem meglepő, hogy amikor a Red Bull újragondolta második csapatának struktúráját, a tehetséges szakemberre esett a választásuk.
Az új munkakörében olyan pilótapárossal kellett foglalkoznia, amely Max Verstappen csapattársának keresése közben ritkán volt stabil, ám mindezek ellenére megállta a helyét.
A kérdés csupán annyi, hogy a francia, aki kétségtelenül a legnagyobb kihívások előtt áll, hogyan fogja kezelni az előtte tornyosuló problémákat, amelyek egyszerre technikai és személyzeti jellegűek. Elég csak az új szélcsatorna rendszerre és a Forddal közösen fejlesztett motorra gondolni. Ráadásul ott van Max Verstappen, akinek jövője a Red Bullnál most már meglehetősen bizonytalan. Mekies olyan örökséggel néz szembe, amit, ha sikerül átugrania, a Forma-1 történetének legnagyobbjai közé emelheti magát.