Verstappen ismét kifejezte, hogy a jövőben, fiatal korára hivatkozva, akár le is léphet az F1 világából. | M4 Sport
A sportautós teszt során Max Verstappen ismét kifejezte, hogy fiatal korában komolyan fontolóra venné a Forma-1-es pályafutása befejezését. Az új, 2026-ra tervezett autók bevezetése szintén jelentős hatással lehet a jövőbeli döntéseire.
Életében először vezethetett egy LMP sportautót Max Verstappen. A Honda jóvoltából került rá sor a Las Vegas-i hétvége felvezetéseként. Az amerikai IMSA-sorozatban szereplő Acura ARX-06-osba ülhetett bele a Las Vegas Motor Speedwayen, és láthatóan élvezte a dolgot.
Verstappen mindig is kifejezte vágyát, hogy kipróbálja magát a sportautózás izgalmas világában, így a próbamenet különösen fontos mérföldkőnek számított számára. „Nagyon élveztem az élményt. Hálás vagyok a Hondának, hogy lehetőséget biztosított erre, hiszen tudom, mennyire nehéz összehozni ezeket az autókat egy helyszínre. Fantasztikus élmény volt végre élőben vezetni. A szimulátorban már rengeteget gyakoroltam, de a valóságban egészen más volt. A jövőben mindenképp szeretnék versenyezni ilyen autóval, és jó volt tapasztalatot szerezni arról, milyen érzés” - osztotta meg gondolatait az F1-es címvédő.
Megerősítette, Le Mans és Daytona is szerepet a távlati tervei között. "Igen. Ez nem ugratás, tudom, hogy a jövőben mindenképpen szeretném, de időt kell rá találni. Az F1-ben zsúfolt a program, szinte lehetetlenség, mert későn zárjuk a szezont, és nem lehet megfelelően felkészülni ahhoz, hogy versenyezz Daytonában. Szinte lehetetlenség."
"Tudom, hogy ha ki akarom próbálni, akkor meg akarok próbálkozni a győzelemmel, és igazán versenyképes akarok lenni. Az egyetlen módja ennek, hogy megfelelően tesztelek, igazán jól felkészülök, ami jelenleg lehetetlen. De ki tudja? Talán pár év múlva. Még nagyjából fiatal leszek, és vezethetem ezeket az autókat."
Verstappen ennek kapcsán ismét érintette a visszavonulás kérdését, ami nála fiatalabb korában jöhet el, mint sok riválisnál. Korábban is pedzegette, hogy nem akar 40 évesen is az F1-ben versenyezni, mert akkor már csak a zeniten túl tudná kipróbálni magát más kategóriákban. A Road&Track lapnak nyilatkozva elmondta:
Jelenlegi szerződésem 2028-ig érvényes, ami azt jelenti, hogy harmincegy évesen fog lejárni. Bár ez még mindig viszonylag fiatal korban van, érdemes megemlíteni, hogy én tizenhat éves koromban kezdtem el a pályafutásomat. Az F1 világában ez már hosszú időnek számít. Nagyon sok minden múlik majd azon, hogy milyen élmény lesz vezetni a 2026-os autókat. Vajon izgalmas kaland vár rám?
A versenyek sűrűsége miatt a távol töltött idő gyakran megterhelővé válik. Számomra nem lényeges, hogy mennyire vagyok sikeres, hiszen már elértem a Forma-1-es győzelmet. Nem szeretnék ragaszkodni ehhez csupán azért, hogy bizonyítsak saját magamnak. Az sem motivál, hogy nyolc vagy kilenc bajnoki címet szerezzek.
"Teljes mértékben elégedett vagyok azzal, amit a pályán végzek, és tisztában vagyok vele, hogy az autó volánjánál mindig a legjobbat hozom ki magamból. Azonban egy bizonyos idő után vágyom arra, hogy új kihívásokat keressek, és szeretnék kevesebb versenyt látni a naptáramban. A hosszútávú bajnokságok egy kicsit kompaktabbak, ám a versenyek intenzitása mégis nagyobb, hiszen akár huszonnégy órán keresztül is tartanak. Ennek előnye, hogy több szabadidőm marad, és jobban megtervezhetem az életemet. Talán ezáltal egy kicsit nyugodtabb lehetek, és jobban élvezhetem a versenyzésen kívüli pillanatokat is" - osztotta meg Verstappen a gondolatait.
A 2026-os szabályváltozásokra vonatkozóan kifejtette: "Nyitott vagyok az új kihívásokra. Kíváncsi vagyok, milyen érzés lesz az új autót vezetni, majd meglátjuk, hogyan alakul a helyzet. Számomra nem csupán a vezetési élmény a lényeg, hanem az egész koncepció, az, ahogyan az összes elem összeér. Nem érzem úgy, hogy aggódnom kellene a jövőm miatt. Élvezem a versenyzést, és természetesen szeretnék jól szerepelni, hiszen a győzelem is a célom. Az is elengedhetetlen, hogy valóban élvezd azt, amit csinálsz."