Itt van egy 28 éve, véletlenül megrendelt, vadonatúj V10-es Viper-motor, amely igazi ritkaságnak számít!

A Dodge Viper a kilencvenes évek ikonikus poszterautója, amely a rajongók szívében örökre nyomot hagyott. Ez az autó nem csupán egy jármű, hanem egy igazi vágyálom, amely tömegekben ébresztett fel szinte ellenállhatatlan birtoklási kényszert. Nem meglepő, hogy szinte mindenki lelkesedik érte: a Viper szemet gyönyörködtető, kifinomult vonalaival és dinamikus formájával tényleg úgy néz ki, mintha egy támadásra készülő mérgeskígyó lenne. A koncepciója úgy hatott, mint egy futurisztikus álom, és még ma is nehezen felfogható, hogy valaha valóságos termékként megvásárolható volt.

Amennyiben valakit nem varázsolt el a Viper lenyűgöző megjelenése, valószínűleg a technikai részletek lettek számára túl bonyolultak. A kétüléses Dodge orrában egy hatalmas, 8 literes szívó V10-es motor dübörgött, melynek leggyengébb verziója is lenyűgöző 406 lóerőt és elképesztő, 630 Nm-es csúcsnyomatékot produkált. Az alumínium blokkot, amelyet sokan komplexnek tartanak, a Chrysler a Lamborghini szakértelmével közösen alkotta meg, így a Viper nem csupán egy autó, hanem mérnöki mestermű is.

A Viper tulajdonképpen egy modern köntösbe bújtatott Shelby Cobra, amely technológiai szempontból nem volt sokkal előrébb az ősénél. Erőteljes, acél csővázra épült, és manuális váltóval párosított motorja igazi erőműként működött. Az autóban gyakorlatilag semmiféle elektronikai segítség nem volt a sofőr számára, így a Viper volánja mögött ülni igazi kihívást jelentett, különösen a tapasztalatlanabbak számára. Hírneve a veszélyességéről vált legendássá: a legügyesebb pilóták szédítő sebességeket érhettek el vele, míg a kevésbé felkészültek számára a vezetés igazi próbatételnek bizonyult, amely könyörtelenül lecsapott a hibákra.

Az 1991-ben debütált első generációs Viper mára a gyűjtők vágyainak szimbólumává nőtte ki magát, így valószínű, hogy egyre ritkábban merészkednek a határainak felfedezésére. Nyolcliteres motorja, amely a hatalmas hengerűrtartalmának és a tíz hengerének köszönhetően kiemelkedik a tömegből, igazi különlegesség. A hozzáférés azonban nem egyszerű, hiszen a bontókban alig-alig találkozhatunk e legendás modellel.

Jelenleg úgy tűnik, hogy valaki mégis hozzáférhet egy igazi Viper-rajongó álommotorhoz: egy V10-es erőforráshoz, ami eddig soha nem került autóba. A motort 1996-ban rendelte meg egy Chrysler kereskedés a gyártótól, ráadásul teljesen véletlenül. Később azonban nem küldték vissza, és valószínűleg úgy döntöttek, hogy jó lesz tartaléknak, ha esetleg egy Viper motorja meghibásodik. Így tehát most egy egyedülálló lehetőség kínálkozik, hogy ez a ritka kincs végre megtalálja a helyét!

A V10-es motor sosem került bevetésre, így 28 éven át türelmesen várakozott műanyag dobozában. Ez azt jelenti, hogy soha nem tapasztalta meg a Viper motorterének közelségét, és valószínűleg még be sem indították. Most, közel három évtized elteltével, végre elérkezett a magányos motor sorsa: árverésre bocsátották a Bring a Trailer aukciós platformon. A vadonatúj motorért a vevő végül 19 ezer dollárt, azaz körülbelül 7,4 millió forintot fizetett.

Related posts