Jónak lenni igazán örömteli! - 520 millió forint gyűlt össze, így jövőre megvalósulhat az új gyermek hospice ház.

Altorjai Anita felidézte: amikor kiderült a kampány idei célja, még sokan aggódtak, miként lehet a témáról, a gyermekhospice ügyéről úgy beszélni, e tevékenységet oly módon bemutatni, hogy az "megfogja" az embereket, megrázkódtatást viszont ne okozzon. E folyamat szerinte sikeres volt, ugyanis "partnerek voltak a nézők", amit a felajánlások összege is mutat - mondta.

Mint mondta, a közmédiás kollégáknak köszönhetően az emberek pontosan látták, milyen célra fordítják majd a támogatásokat, miként élnek a támogatott családok, hogy miként működik a Tábitha Ház, miért lesz jobb sok családnak az épület megvalósulása.

Rámutatott arra, hogy a statisztikák alapján Magyarországon évente körülbelül 1500 gyermek veszti életét, és ebből 700-800 gyermek olyan súlyos vagy gyógyíthatatlan betegséggel küzd, amely hozzájárul a korai elhalálozásukhoz.

"Kiemelt figyelmet érdemelnek, hiszen minden egyes pillanatot meg kell ragadnunk, hogy minél hosszabb ideig maradhassanak velünk."

- hívta fel a figyelmet, rámutatva: a létesítményben folyó munka csillogó szemeket, mosolygó arcokat eredményez.

Hozzátette: nem zárható ki, hogy amíg a beteg gyermekek "egy kicsit tovább maradnak velünk", a tudomány fejlődése révén felfedezhetik a megoldást azok számára, akik jelenleg még nem kapják meg a szükséges támogatást.

A beszámoló szerint a Tábitha Ház új, több mint ezer négyzetméteres épületének alapjait májusban rakták le. Az új létesítmény, amely a már meglévő kettő mellett nyolc szobát foglal magába, 2026-ig épül fel, és a megvalósításához szükséges forrást az adományok révén teremtik elő. Az új ház a legmodernebb technológiai megoldásokkal lesz felszerelve, így a gondozók számára is megfelelő munkakörülményeket biztosít. Az épület célja, hogy minden szempontból európai színvonalú szolgáltatásokat nyújtson.

Ahogy említette, a közszolgálati média a jövőben rendszeresen tájékoztatást nyújt a ház megvalósításának folyamatáról. Ennek köszönhetően, a korábbi kampányokhoz hasonlóan, mindenki pontosan láthatja, hogy az adományok hova és milyen célra jutnak el.

A műsor során elhangzott, hogy a "Jónak lenni jó!" kampányok tizenkét éve alatt közel hárommilliárd forint gyűlt össze. Ezzel összefüggésben Altorjai Anita kiemelte, hogy a közmédia, mint Magyarország legnagyobb médiavállalata, kulcsszerepet és felelősséget kell vállaljon az ehhez hasonló kezdeményezések támogatásában.

"Hitelesen, felelősséggel próbáljuk meg minden évben segíteni azokat a szervezeteket, azokat a rászorulókat, akik gondoskodást igényelnek. Ebben partner Magyarország, sőt a határon túliak is, hiszen mindenhonnan sok adomány érkezik"

Altorjai Anita hangsúlyozta, hogy mindez a közszolgálati média által folytatott társadalmi felelősségvállalás révén érhető el a leghatékonyabban.

Altorjai Anita a műsor keretein belül kifejezte háláját minden közmédiás munkatárs iránt, aki részt vett a jelenlegi és a korábbi kampányokban. Úgy véli, hogy ezek a kollégák ugyanolyan odaadással és lelkesedéssel járultak hozzá a sikerhez, mint maguk az adományozók.

Vezetőkép: Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója, szónoklatot tart a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) brüsszeli képviseleti irodájának ünnepélyes megnyitóján, 2023. március 21-én. Kép: MTI/Balogh Zoltán.

Related posts