Kétszer is lenyűgöző felzárkózást produkált a fiatal fehérvári motorversenyző, aki bizonyította, hogy tehetsége és kitartása révén képes átlépni a nehézségeken.

A hétvége sajnos nem a legjobban sikerült Kovács Bálintnak.
A cseh versenypálya Kovács Bálint elmondása szerint nem tartozik a kedvenc pályái közé. Ez meglátszott már a pénteki napon is. Csapatával a Masteroil Alpha Van Zon BMW-vel egész nap azon dolgoztak, hogy versenyképesen tudjon motorozni a fiatal székesfehérvári pilóta ezen a rendkívül nehéz aszfaltcsíkon. Végül az utolsó pillanatban szombaton az időmérőre sikerült jó beállítást összehozni a BMW-n, amivel a 8. helyre kvalifikálta magát Kovács Bálint, és optimista felfogásban készült a másnapi két futamra.
Kovács Bálint számára sajnos kedvezőtlenül alakult mindkét verseny.
Az első futam során egy baleset következtében a motorja súlyosan megsérült, ami miatt kénytelen volt kiszállni a versenyből. A második futamon a rajtja nem alakult kedvezően, így a mezőny hátsó szegmenséből kellett felküzdenie magát a fehérvári motorosnak. Kitartó munkával egészen a hetedik helyig jutott, ám egy újabb hiba miatt ismét hátrányba került. Ennek ellenére végül sikerült talpra állnia, és a BMW-t a 6. helyen hozta be a célba. A verseny után a hétvégét összegző értékelésében megosztotta tapasztalatait.
Kovács Bálint így fogalmazott: "Nem titkolom, ezen a hétvégén sokkal magasabb elvárásokkal indultam, de sajnos számos tényező megnehezítette, hogy kihozzam magamból a legjobbat. Ennek fényében a második futamon elért hatodik hely nem is tűnik annyira rossznak. Igaz, eddig sem tartozott a kedvenc pályáim közé, és most sem lett közelebb a szívemhez. A Pirelli által biztosított egyetlen gumikeverék nem segített a helyzetemen, a forróságban pedig nehezen találtuk meg a megfelelő beállításokat és a gumik helyes kezelését. Az időmérőn használt beállítások viszont ígéretesnek tűntek, hiszen a 8. rajtpozíció ezt alátámasztotta. Mégis, az első futamon már az első méterektől kezdve eltűnt a szombati tempóm, és nem tudtam lépést tartani a mezőny elejével. Ráadásul egy lassú kanyarban a BMW-m eleje megcsúszott, és így elestem. A második verseny rajtja sajnos nem sikerült jól, és a tumultus miatt visszacsúsztam a mezőnyben. Pár kör elteltével sikerült rendezni a gondolataimat és a motort, és a hetedik helyig feljebb jöttem, de sajnos kétszer is hibáztam, így ismét a mezőny közepén találtam magam. Mindenesetre újra nekifutottam, és innentől kezdve azt a teljesítményt nyújtottam, amire képes vagyok, így végül sikerült a hatodik helyig előre küzdenem."