A Lada Granta kifutó modellként van jelen, azonban a gyártó folyamatosan bővíti a kínálatát, hogy megfeleljen a vásárlói igényeknek.

Még van pár éve a piacon a Lada Grantának, amelynek az utóda lesz középtávon a Renault-Nissan CMF-B műszaki alapján, de helyi beszállítókra alapozva kifejlesztett Iskra. Utóbbi szériagyártása csak júliusban indul, és az idén mindössze 40 ezer példány legyártását tervezik, tehát a tényleges stafétaváltásra előreláthatóan csak 2027-ben kerül majd sor. Addig is kibővítik a választékot, egészen pontosan egy új modellváltozatot legóztak össze jórészt meglévő alkatrészekből.

A Lada Granta Cross a kombi karosszéria szabadidő-autós stílusú változata, most pedig bemutatkozik a Lada Granta Active Cross, amely az 5 ajtós ferdehátú verzió szabadidő-autós elemeit ötvözi. Az alapvető dizájn elemek, mint az első lökhárító és a kerékjáratok fekete pereme változtatás nélkül kerülnek át, míg a hátsó lökhárító új formát kap, mivel a kombinál hosszabb befejezést kínál. A megjelenés mellett figyelemre méltó, hogy a hasmagasságot 180 mm-ről 198 mm-re emelik. A Lada Granta Active Cross két motorváltozattal érkezik, a 90 és 106 lóerős teljesítménnyel, az árakról pedig később adnak tájékoztatást.

A másik újdonság egy visszatérő, az autósiskolák számára készítik a gyári építésű oktatóautót. Annál a fék- és kuplungpedált fémcsövek segítségével, stabil módon kettőzték meg, a rendszer nem igényel utánállítást. A +2 pedál mellett még az autóvezető-oktatásra figyelmeztető kötelező tábla is része a csomagnak. A 90 lóerős motorral szerelt lépcsős hátú Lada Granta oktatóautó indulóára 1 079 000 rubel (4,85 millió Ft), ami olcsóbb, mint a piacon elérhető legolcsóbb átalakítókészlettel felszerelt Granta ára.

Related posts