Kína eltávolítja az önvezető autók reklámozását, ezzel új irányt vesz a közlekedési technológiák népszerűsítésében.

A szigorítás mögött az a tragikus esemény húzódik meg, hogy a Xiaomi SU7 elektromos jármű alapváltozata márciusban halálos baleset részese lett. Az autó 97 km/h sebességgel nekihajtott egy betonoszlopnak, mindössze néhány pillanattal azután, hogy a sofőr átvette az irányítást egy kevésbé fejlett vezetési technológiai rendszertől.
Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor, és szigorúbb ellenőrzést vezet be az efféle technológiai fejlesztésekre- közölte csütörtökön Pekingben az ipari minisztérium.
A szigorítás mögött az a tragikus esemény húzódik meg, hogy a Xiaomi SU7 elektromos jármű alapváltozata márciusban halálos baleset részese lett. Az autó 97 km/h sebességgel nekihajtott egy betonoszlopnak, mindössze néhány pillanattal azután, hogy a sofőr átvette az irányítást egy kevésbé fejlett vezetési technológiai rendszertől.
A minisztérium alapos és részletes tájékoztatást nyújtott a februárban életbe lépett új szabályozásról, amely a vezetési funkciókra vonatkozó távoli szoftverfrissítésekre is kiterjed. Az új rendelkezés értelmében a gyártók a jövőben nem végezhetnek el ilyen frissítéseket a már eladott járműveken anélkül, hogy előzetesen megszerezték volna a megfelelő hatósági jóváhagyást.
A frissítések bevezetése előtt elengedhetetlen a részletes tesztelés és a megbízhatóság igazolása. A megbeszélésen jelen volt többek között a Huawei, amely Kínában legalább hét autómárka, köztük az Audi számára kínál fejlett ADAS-megoldásokat.
Az autógyártók egyre élesebb versenyt folytatnak, miközben bemutatják legújabb modelljeiket, amelyek gazdag ADAS-funkciók tárházával rendelkeznek, és különösen az "okos vezetés" lehetőségeit emelik ki. A BYD februárban több mint húsz olyan modellt indított el a piacon, amelyek ára tízezer dollár alatt marad, és ingyenes vezetéstámogató rendszerekkel vannak felszerelve. A versenytársak, mint például a Leapmotor és a Toyota, szintén reagáltak a piaci igényekre, és hasonlóan megfizethető árú járműveket kínálnak, amelyek szintén a technológiai innovációkra építenek.
A kínai hatóságok ezen kívül fokozzák az elektromos járművek akkumulátorainak biztonsági normáit, hogy mérsékeljék a tűz- és robbanásveszélyt.