Kolozsvári metró – megkezdődött a fúrófejek aknájának kiásása!

Hétfő reggel Szászfenesen, Emil Boc polgármester tiszteletbeli jelenlétében, az építőipari vállalat ünnepélyes keretek között megkezdte az alagútfúró gépek (TBM-ek) üzembe helyezéséhez szükséges indítóakna kiásását.
Gülermak-Alstom Transport-Arcada Company cégtársulás képviselői bejelentették: az elkövetkező hónapokban a több tíz méter mély, betonfalakkal megerősített aknát alakítják ki.
Elhangzott: Ezt követően a fúrófejek alkatrészeit a mélybe engedik, és a szerelésük legalább egy hónapot fog igénybe venni. Ennek következtében az építők legkorábban szeptember végén tudják majd bejelenteni, mikor veszi kezdetét a tényleges alagútfúrás.
Tudatták: az akna mélysége elérheti a 24 métert, és az összeszereléshez szükséges helyet úgy alakítják ki, hogy ott egyszerre két óriási alagútfúró gépet is össze lehessen szerelni.
A polgármester visszaszámlálását követően a Gülermak-Alstom Transport-Arcada Company munkatársai nekiláttak a fúrási munkálatoknak. Kijelentették, hogy a falak megépítése rendkívül bonyolult feladat, amely mechanikai ásást, megerősítést, valamint betonöntést igényel. Mindez elengedhetetlen a szerkezet stabilitásának és szivárgásmentességének biztosítása érdekében.
Az ásatások előrehaladtával párhuzamosan létrejönnek a műszaki platformok, valamint a földalatti berendezések összeszereléséhez elengedhetetlen rendszerek. Miután e munkálatok befejeződnek, a fúrófejek (TBM-ek) alkatrészeit leengedik a kútba a végső összeszereléshez, ami kulcsfontosságú lépés az alagutak építési folyamatában.