Közeleg a tél, itt az ideje, hogy búcsút mondjunk a gumis tévhiteknek!

Összegyűjtötték a leggyakoribb tévhiteket a biztonságos abroncsválasztással kapcsolatban, különös figyelmet szentelve az egyre hűvösebb időjárásra.

A biztonságos közlekedés kulcsfontosságú eleme a megfelelő állapotú és az évszaknak megfelelő gumiabroncsok kiválasztása. Ez különösen aktuális a közelgő téli hónapokban, amikor a hőmérséklet csökkenésével egyre többen fontolóra veszik a gumiabroncsok cseréjét. Ahogy a hideg időjárás beköszönt, fontos, hogy a járművek megfelelő tapadással és stabilitással rendelkezzenek, hogy biztonságosan közlekedhessünk a csúszós utakon.

Ilyenkor a döntések gyakran nem a valós műszaki tényezők alapján születnek meg, hanem sokkal inkább a közszájon forgó tévhitek és félreértések hatására. A Continental összegyűjtötte az öt legelterjedtebb tévhitet, amelyekkel szinte minden autós szembesülhet.

1. Csak hóban kellenek a téli gumiabroncsok

Sokan még mindig úgy gondolják, hogy a téli abroncsok használata csak havas útviszonyok között fontos. Valójában a hőmérséklet a döntő tényező: 7 Celsius-fok alatt a nyári abroncs anyaga megkeményedik, elveszíti rugalmasságát, és nem képes az útfelülethez megfelelően tapadni. Ennek következménye a meghosszabbodó fékút és a gyengébb irányíthatóság - tehát nemcsak a hó, hanem a hideg is indokolja a gumicserét.

2. Nem probléma, ha a nyári melegben is rajta maradt a téli gumi.

Bár elsőre kényelmesnek tűnhet, a téli gumik nyári időszakban való használata komoly problémákat okozhat. A melegebb hőmérséklet hatására a téli gumik speciális keveréke túlságosan felmelegszik, ami az abroncsok idő előtti elöregedéséhez vezet. Ennek következtében a következő télen már nem tudják garantálni a szükséges tapadást. Továbbá, a fékút megnő, a gördülési ellenállás pedig jelentősen emelkedik, ami a jármű üzemanyag-fogyasztását is kedvezőtlenül befolyásolja. Érdemes tehát alaposan mérlegelni a gumik cseréjét az évszakok váltakozásakor!

3. Csak a legújabb gyártású gumiabroncsok vásárlása javasolt.

Sokan keresik a frissen gyártott abroncsokat, pedig a gyártási idő nem befolyásolja a minőséget. A gumiabroncs hároméves koráig frissnek, ötéves koráig pedig újnak számít, ha megfelelően tárolták. Egy 1-2 éves abroncs minden paraméterében megegyezik azzal, ami épp most gördült le a gyártósorról. A legfontosabb, hogy megbízható forrásból származó, helyesen tárolt terméket válasszunk.

4. Az M+S jelölés automatikusan négy évszakos gumiabroncsot jelöl, amely a különböző időjárási viszonyokhoz való alkalmazkodást hivatott biztosítani.

Fontos hangsúlyozni, hogy az M+S (mud & snow) jelölés önmagában nem tesz egy gumiabroncsot sem téli, sem négy évszakos típussá. Ahhoz, hogy egy abroncs téli besorolást nyerjen, a 3PMSF (három hegycsúcs hópehellyel) szimbólum is szükséges. Számos négy évszakos gumiabroncson megtalálható mindkét jelölés, így ezek teljes értékű téli gumiként is funkcionálhatnak, még azokban az országokban is, ahol a téli gumik használata kötelező.

5. Négy évszakos gumik használata Ausztriában nem ajánlott.

Ez egy elterjedt félreértés. Amennyiben egy négy évszakos gumiabroncson megtalálható mind az M+S, mind pedig a 3PMSF (három hegycsúcs hópehellyel) jelölés, a hatóságok ezt téli gumiabroncsnak tekintik. Ezért ezekkel az abroncsokkal Ausztriában, valamint azokban az országokban, ahol kötelező a téli gumi használata, biztonsággal közlekedhetünk, és elkerülhetjük a büntetéseket.

Related posts