Fedezd fel azt a különleges magyar fehérneműmárkát, ahol a stílus helyett a kényelem, az egészség és a fenntarthatóság áll a középpontban! Ez a márka nem csupán a trendekre fókuszál, hanem arra is, hogy a viselet valóban támogassa viselője jólétét és a kö
Az első kollekcióm megálmodása és megvalósítása egy igazi kaland volt, amely négy-öt évet vett igénybe. Hosszas keresgélés után sikerült rátalálnom a megfelelő beszállítókra, hiszen számomra elengedhetetlen volt, hogy minden egyes alkotóelem OEKO-TEX Standard 100 tanúsítvánnyal büszkélkedhessen. Ez a minősítés nemcsak szigorú ellenőrzéseken alapul, hanem biztosítja azt is, hogy az alapanyagok mentesek minden egészségre és környezetre ártalmas anyagtól – meséli Erzsébet, a projekt lelke.
A fehérneműk összetétele lenyűgöző módon ötvözi a természetes anyagokat: negyvenhat százalékuk bambuszból, szintén negyvenhat százalékuk biopamutból készült, míg csupán nyolc százalék elasztánt tartalmaznak. Az elasztán minimális jelenléte azonban kulcsfontosságú, hiszen ez adja a fehérneműk tartását és rugalmasságát, lehetővé téve a kényelmes viseletet.
A cég saját márkája, az ĘTRE Organic Underwear a balatonboglári 6. Globális Fenntarthatósági Divathéten debütált első kollekciójával, ami nem a nőknek, hanem a férfiaknak szólt. "Egyrészt megítélésünk szerint a férfiakat kihagyják a fenntarthatóságra törekvő márkák célközöségéből, pedig a bőrük védelme és a környezettudatos életmód számukra is fontos. Másrészt a férfi fogyasztókat nehezebb meggyőzni egy termékről, így először őket szerettük volna elkötelezni a márka mellett.
Továbbá fontos szempont volt a döntésünkben, hogy a nők gyakran vásárolnak férfiaknak, így a márka a női közönség körében is népszerűvé válhat. Ezt a feltételezést sikerült is igazolnunk: a női vásárlók izgatottan várták, mikor mutatjuk be a női kollekciót. Az ilyen kollekció piacra dobása azonban nem egyszerű feladat, hiszen a nők kedvelik a divatos és különleges darabokat, például a csipkefehérneműt. Erzsébet szavaival élve:
Nálunk a divat nem elsődleges szempont; nálunk a kényelem, az egészség és a fenntarthatóság áll a középpontban.
A piacon népszerűnek számító bizonyos terméktípusok azért nem kerülhetnek be az ĘTRE Organic Underwear választékába, mert elkészítésük olyan eljárást igényel, amelyek ellehetetlenítik a fenntarthatóságot és a megfelelő munkakörülményeket is. Ilyen például a varrásmentes fehérnemű is.
A varrásmentes technológia nem más, mint egy marketingfogás; valójában nem létezik ilyen eljárás. Ami mögötte áll, az annyit jelent, hogy a varrást és az alapanyagot magas hőmérsékleten egyesítik. Tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy ez a módszer rendkívül nehéz körülményekkel jár, amelyek ellentmondanak az etikus munkavégzés iránti elveinknek. A gép működési hőmérséklete meghaladja a százötven fokot, és a helyiség szellőztetése vagy légkondicionálása lehetetlen, mivel a gép lehűlése megakadályozza az alapanyag és a gumi megfelelő összeolvadását.
A másik ellehetetlenítő tényező, hogy a növényi alapanyagok nem alkalmasak az összeolvasztásos eljárásra. Ezt olyan hőálló anyagokkal lehet csak kivitelezni, mint a műszál"- magyarázza a cégvezető.
A munka egy modern, hőszigetelt épületben folyik, ahol nemcsak a kellemes munkakörnyezet biztosított, hanem az energiafogyasztás is könnyen optimalizálható. Ez különösen értékes befektetésnek bizonyult az energiaválság idején. "Az optimális munkakörülmények és az energiahatékonyság mellett arra törekszünk, hogy minimalizáljuk a vegyszerek használatát; a gépek tisztításához sűrített levegőt alkalmazunk. A gépolaj használata elkerülhetetlen, de igyekszünk a lehető legkevesebb hulladékot termelni."
Tóthné Erzsébet üzemében nincs szabászat, a kiszabott termékeket modern gépi szabászattal készítik el. A modern gépi szabászat azt jelenti, hogy egy automata szabászgép számítógépes utasításra készíti el a terméket, ez a technológia pedig minimálisra csökkenti a keletkezett hulladékot.
A cégvezető a sokféle kihívás ellenére sem elégedett a textilipar bérviszonyaival, ezért érthető, hogy kiemelt figyelmet szentel ennek a kérdésnek. "A textiliparban sajnos le vagyunk maradva a munkabérek terén. A saját márka létrehozásának célja az volt, hogy olyan versenyképes juttatásokat tudjak biztosítani az alkalmazottak számára, amelyek bármilyen körülmények között megbízható alapot nyújtanak számukra."