A magyarok számára a tizenéves autók nem számítanak öregnek.

Riasztó adat ugyanakkor régiós szinten, hogy minden tizedik ember azt mondta: még egy kisebb javításra sincs pénze.

A közép-kelet-európai régióban a járműpark átlagos életkora már elérte vagy akár meg is haladta a 12 évet, és a felmérés szerint a válaszadók közel fele, pontosan 48 százalék, 10 évnél idősebb autót használ. A Mol-csoport által készített kutatás eredményei alapján Magyarországon az autók átlagos életkora 15 évre rúg, míg Romániában ez 15,5 év, Szlovákiában 15,1 év, és Csehországban a legmagasabb, 16,2 év. Érdekes módon, annak ellenére, hogy szinte minden második ember olyan autót vezet, amely már túl van a 10. életévén, a válaszadók 45 százaléka nem tervezi járművének a cseréjét az elkövetkező öt évben, még akkor sem, ha az autója kifejezetten régi.

Magyarországon figyelemre méltó jelenség, hogy a járművek közel 62%-a tíz évnél idősebb, mégis a gépkocsi-tulajdonosok 54%-a azt állítja, hogy autója "inkább új", vagy legalábbis "nem öreg". Ez a paradoxon rávilágít arra, hogy sokan a saját autójuk állapotát másképp értékelik, mint a tényleges életkor alapján várható lenne.

A kutatás hat különböző országot ölelt fel, köztük Magyarországot, Romániát és Csehországot, és több mint 1700 autós véleményét gyűjtötte össze. Az eredmények meglepőek és aggasztóak: minden tizedik válaszadó szerint még a legkisebb javításokra sincs elegendő pénze. Ez nem csupán a járművek karbantartásának elhanyagolását jelzi, hanem komoly közlekedésbiztonsági kockázatokat is hordoz magában.

Related posts