Red Bull: A McLaren tesztelési eredményei alapján egyértelmű, hogy Ausztráliában simán behúznák a kettős győzelmet | M4 Sport

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko, erősen bízik abban, hogy a bahreini teszt során látott teljesítmény nem a következő szezon végkimenetelét vetíti előre, mivel ez az McLaren dominanciáját jelentené. Marko meggyőződése, hogy Max Verstappen varázsa képes megfordítani a dolgok alakulását.

Valószínű, hogy a Red Bull is izgatottan figyeli, hogyan teljesít az új RB21-es autója a melbourne-i Albert Parkban. Az új versenygép debütálása vegyes eredményeket hozott a bahreini előszezoni teszten, ami bizonytalanságot szült a csapat körében. Max Verstappen és csapata az előrelépésekről beszéltek a problémás 2024-es modellhez képest, de úgy érzik, hogy a jelenlegi teljesítményük nem elegendő ahhoz, hogy megverjék a McLaren-t.

Helmut Marko, a Red Bull Racing tanácsadója, a Servus TV Sporttalk am Montag című műsorában kifejtette, hogy noha tavaly Monza után pozitív irányba haladtak, a csapat még mindig nem érte el a kívánt stabilitást. "Célunk egy szélesebb működési tartomány kialakítása volt az autóval, valamint az, hogy a versenyzők számára kiszámíthatóbbá tegyük a járművet. A tesztek alapján elindultunk ebbe az irányba, de még nem vagyunk ott, ahol szeretnénk" - mondta. Hozzátette, hogy a teszteket nem lehet véglegesen irányadónak tekinteni a teljes szezonra, mivel a körülmények, például a tizennégy fokos hőmérséklet és a harminc fok alatti pályahőmérséklet, nem voltak megszokottak. Ráadásul Bahreinben a lassabb, hasonló szögű kanyarok dominálnak, ami tovább nehezíti a helyzetet.

Kiemelte, reménykedhetnek is, hogy a bahreini kép nem a szezon egészének alakulását vetíti előre, mert ha így van, az komoly McLaren-fölényt jelentene...

"Remélem is, hogy nem lesz olyan az egész szezon, mint Bahrein, mert a McLaren egyértelmű fölényben volt. A rövid etapokon ezt nem mutatták meg. Mentek egy legjobb részidőt az első szektorban, a második szektorban, aztán a boxba kanyarodtak. Igyekeztek elrejteni a valós potenciáljukat. A hosszú etapokon muszáj volt teli tankkal menniük. Tíz kiló üzemanyag három tizedet jelenthet, de a hosszú etapok összevethetőek."

A csapatuk teljesítménye a sivatagi pályán nem volt éppen a legmeggyőzőbb. "A szerdánk viszont jónak tűnt, Max a hosszú etapon versenyképes tudott lenni. Sajnos a csütörtök már nem hozta a várt eredményeket. Ekkor Liam irányítása alatt más beállításokat próbáltunk ki, de ezek végül nem bizonyultak sikeresnek. Pénteken új megoldásokat teszteltünk, amelyek közül néhány jól vizsgázott, míg mások nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Emiatt végül a régi és új elemek keverékével folytattuk a versenyt, de sajnos egy technikai probléma is közbejött, amely egy órás hátrányt okozott számunkra. Így nem tudtunk optimálisan teljesíteni."

- jelezte Marko, hogy számít bajnoka extra teljesítményére.

A Red Bull tavaly a Verstappen-faktor révén zsebelte be zsinórban a negyedik bajnoki címét, ám a konstruktőri versenyt a McLaren és a Ferrari ellen elvesztette. Marko gyorsan reagált, amikor arról kérdezték, hogy Verstappen győzelmi sorozatának folytatása vagy a konstruktőri cím visszaszerzése élvez-e elsőbbséget a csapat stratégiájában.

"Az egyéni. A Red Bull nem autógyártó, szóval világos, hogy a sport, a versenyző áll a középpontban" - hangzott a válasza.

Kiemelte ugyanakkor, hogy a konstruktőri helyezésnek különleges jelentősége van. "Több mint ezer munkatársunk a konstruktőri teljesítmény alapján részesül a bónuszában, és természetesen nekik a konstruktőri cím a mérvadó. Minden egyes dolgozónk számít, mindenki többlet juttatásra számíthat. Éppen ezért volt sokak számára nagy csalódás, hogy tavaly csupán a harmadik helyet sikerült elérnünk."

Ahhoz, hogy idén mindkét fronton megállják a helyüket, elengedhetetlen, hogy Liam Lawson pontjaira támaszkodjanak. Marko úgy véli, hogy az új-zélandi versenyzővel már most sokkal kedvezőbb a hangulat, mint tavaly Sergio Pérezzel, akit az autóval kapcsolatos problémák és Verstappen elvárásai szinte teljesen kimerítettek. "Sergio Pérezzel rengeteg sikert értünk el, de az utolsó szezon nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna. Most azonban a helyzet radikálisan megváltozott. Egy új versenymérnök segíti a munkánkat, és a teszteken teljesen más jellegű visszajelzéseket kaptunk az autóról, mint korábban. Érezni lehet a friss lelkesedést, ráadásul fiatal, tele van optimizmussal."

"Teljesen eltérő irányokat vettek a stratégia kialakításában, és nem hajlandók belátni, hogy a másik fél gyakorlatilag legyőzhetetlen. Szerintem Liam rendkívül pragmatikus, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy őt választottuk Cunoda Juki helyett" - nyilatkozta Marko.

Related posts