Tsunoda hangjában egyfajta kétségbeesett keresgélés hallatszik, mintha egy sűrű ködben próbálna utat találni.

Yuki Tsunoda már óvatosabban fogalmaz, és megelégedne részsikerekkel is, miután első versenye felejthetően alakult a Red Bullnál.
Egy héttel ezelőtt ugyanis Tsunoda Japánban a dobogót tűzte ki célnak, ám erre esélye sem volt, pláne azután, hogy az időmérő középső felvonásában megcsúszott az első kanyarnál (15 kmh-val nagyobb tempóval érkezett oda, mint a hétvége folyamán addig bármikor), így nem jutott be a Q3-ba, az előzési nehézségeket okozó pályán pedig még a pontszerzés sem jött össze neki.
"Jelenleg sokkal kiegyensúlyozottabbnak érzem magam, mivel kevesebb nyilvános esemény vár rám, így több időt szentelhetek a felkészülésre. Már jobban megismertem az autó működését is, legalábbis sokkal tisztábban látom, mint az elmúlt héten" - idézte Tsunodát a Bahreini Nagydíj előtt az F1 hivatalos weboldala.
Úgy érzem, hogy remek cél, ha pontokat gyűjtök, vagy közelebb kerülök Max Verstappenhez, hogy támogathassam a versenyen, és bejussak a Q3-ba.
Tsunoda vagy elképesztően optimista, vagy tényleg rögtön üde meglepetést hoz
A japán pilóta nyilatkozatai alapján világossá válik, hogy jelenleg ő maga sem tudja, mi lenne az a kulcs, ami gyorsabbá tehetné a teljesítményét. Ezért nem valószínű, hogy a közelgő Bahreini Nagydíjon jelentős javulásra lehet számítani tőle.
"Számos kört kell még megfutnom, és a lényeg, hogy elsajátítsam az autó finomhangolását. Más szemszögből kell megközelítenem, mint a Racing Bullsnál - fejtette ki. - Úgy érzem, képes vagyok olyan egyensúlyt kialakítani, mint ott, de ez nem garantálja, hogy a teljesítményem is javulni fog. Mélyebbre kell ásnom a dolgokban, mert egyelőre nem vagyok tisztában azzal, hogy mely beállítások tennék gyorsabbá az autót."
"Ez olyan, mint egy kísérleti labor, tele különféle vegyületekkel, ahol néha minden simán megy, máskor viszont minden felborul. Véleményem szerint ez teljesen normális, hiszen amikor valaki beül egy új autóba, a teljesítménye hullámzó lehet."
Mindeközben azonban van egy pozitív aspektusa is a helyzetnek. "Még túl korai lenne kijelenteni, hogy kényelmesen tudom irányítani az autót, de úgy érzem, hogy az egyensúlyával elboldogulok. Eddig sokan küzdöttek ezzel" - mondta, megerősítve a korábbi tesztelések és szimulátor alapú gyakorlások során levont következtetéseit.