Több légitársaság már megkezdte a Boeing repülőgépek alapos ellenőrzését a tragikus baleseteket okozó hibás kapcsolók következtében.

Az Air India 171-es járatának júniusi tragédiáját követően számos légitársaság elővigyázatosságból alaposan áttanulmányozza a Boeing különböző modelljein található hajtóművek üzemanyag-ellátásáért felelős kapcsolókat.

Az Air India utasszállító repülőgépének tragikus balesete kapcsán végzett vizsgálatok során nem találtak olyan jeleket, amelyek műszaki hibára utalnának a felszállást követően lezuhant Boeing 787-8 Dreamliner esetében. Ugyanakkor a gép hajtóműveinek üzemanyag-szabályozói le voltak kapcsolva. Az előzetes jelentés alapján a felszállás után csupán egy másodperces eltéréssel, a repülőgép üzemanyag-kapcsolói egymás után váltottak "RUN" állásból "CUTOFF" pozícióra, ami azt jelenti, hogy mindkét hajtómű üzemanyag-ellátása megszűnt. Ez a hirtelen üzemanyag-kiesés a tolóerő drámai elvesztését okozhatta a felszállást követően.

A pilótafülke hangrögzítője alapján az egyik pilóta érdeklődött a másiktól, hogy miért zárta el az üzemanyagot. A válasz így hangzott: "Én nem tettem ilyet."

Bár a jelentés nem tartalmazott kötelező intézkedéseket sem a 787-es üzemeltetőkre, sem a GE hajtóművekre vonatkozóan, India légügyi hatósága (DGCA) most vizsgálatot indított a 787-es és 737-es típusok ügyében. Ezt a lépést az indokolta, hogy több légitársaság már saját hatáskörben elkezdte a problémás kapcsolók ellenőrzését - olvasható az AIRportal szakmai oldalán.

Az Air India-csoport a hétvégén kezdte meg saját 787-es és 737-es flottáján a kapcsolók átvizsgálását. Dél-Korea közlekedési minisztériuma kedden utasította a légitársaságokat a kapcsolók ellenőrzésére az az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) által már 2018-ban kiadott ajánlás alapján. A Korean Air saját kezdeményezésre kezdte meg az érintett kapcsolók ellenőrzését, a Japan Airlines pedig szintén végzi az ellenőrzéseket az FAA iránymutatásának megfelelően.

Az AIRportal hírei alapján számos légitársaság, például az ausztrál Qantas és a japán ANA már 2018 óta az FAA ajánlásainak megfelelő ellenőrzéseket végez. Ezzel párhuzamosan a Singapore Airlines és a Scoot is új vizsgálatokat indítottak, közvetlenül az indiai légikatasztrófa előzetes jelentésének nyilvánosságra kerülése után. A Lufthansa és az Austrian Airlines szintén csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez. A Singapore Airlines tájékoztatása szerint a Boeing 787-es flottájukon elvégzett ellenőrzések során nem tapasztaltak rendellenességeket, ahogyan a német és osztrák légitársaságok sem.

Az Air India Boeing 787-8 Dreamliner repülőgépe, amely Angliába tartott, június 12-én tragikus balesetet szenvedett Ahmedabad városának északnyugati részén. A gépen összesen 230 utas tartózkodott: 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai, valamint a 12 fős személyzet. A baleset India történetének egyik legnagyobb légi katasztrófájának számít, ám a szörnyű eseményből egyetlen ember élte túl.

Related posts