Még mindig nem zárult le a téma: újabb javaslat látott napvilágot a reklámadóval kapcsolatban.
A Magyar Reklámszövetség tárgyalásokat kezdeményezett a kormányzattal, hogy egy újabb évre elhalasszák a reklámadó bevezetését. Közleményükben kiemelik, hogy a korábbi, október 2-án bemutatott őszi adócsomag-tervezet a reklámadó egy éves felfüggesztését javasolta. Ezzel szemben az október 14-i módosítás már csupán fél éves időtartamot határozott meg.
A 2019. július 1-jétől érvényes nulla százalékos adókulcs, amely már közel hat és fél éve hatályban van, 2026. június 30-ig fog továbbra is érvényes maradni.
Az MRSZ megítélése szerint a korábbi sikeres tárgyalási tapasztalatok alapján sürgeti a hatékony és konstruktív egyeztetések mielőbbi megvalósulását az érintett döntéshozókkal. Hangsúlyozták, hogy javaslatukat a módosító indítványt előterjesztő miniszterelnök-helyettesnek, valamint a Nemzetgazdasági Minisztériumnak címzett levelükben fogalmazták meg.
A felfüggesztés szükségessége nem csupán a több ezer hazai és Magyarországon tevékenykedő kommunikációs iparági szereplő, mint például hirdető vállalkozások, médiumok és reklámügynökségek érdekében merül fel. Sokkal inkább a fogyasztók védelme és a hazai gazdaság potenciáljának megőrzése, valamint megerősítése indokolja ezt a lépést.




