Problémák a bankkártyás tranzakciók során, amit a jogszabályok mindenkire érvényes kötelezettségként rónak.
Egyik olvasónk különös élményben részesült a bankkártyás tranzakció során, olyan váratlan helyzet adódott, hogy a bevásárlását végül kénytelen volt félbeszakítani.
A bankkártyás fizetés izgalmas története az 1950-es évekbe vezet vissza, amikor az Egyesült Államokban feltűntek az első hitelkártyák. Ekkor indult el egy új korszak, amely gyökeresen megváltoztatta a vásárlási szokásokat és a pénzügyi tranzakciók lebonyolítását.
A Diners Club volt az úttörő, aki először tette lehetővé, hogy az ügyfelek egy meghatározott kereskedői hálózat keretein belül hitelre vásárolhassanak. Ezt követően a nagy bankok is saját kártyáikat vezették be, majd a Visa és a Mastercard globális rendszere színre lépett, amely már nem csupán hitelkártyákat, hanem betéti kártyákat is kínált a felhasználóknak.
A technológiai innovációk előrehaladtával a mágnescsíkos kártyák helyét átvették a chipkártyák, amelyeket később kiegészítettek érintésmentes fizetési megoldásokkal. Ezzel párhuzamosan az okostelefonokkal végzett mobilfizetés is egyre nagyobb népszerűségnek örvendett.
Magyarországon a bankkártyás tranzakciók elterjedése az ezredforduló után kezdett igazán felgyorsulni, különösen a POS-terminálok számának ugrásszerű növekedésével. A Nemzeti Bank és a kormányzat különböző kezdeményezéseket indítottak a készpénzmentes gazdaság elősegítésére, mint például a pénztárgépek online kapcsolása az adóhatósághoz, vagy a digitális pénzügyi ismeretek népszerűsítése. Ennek ellenére sokáig nem volt kötelező a kereskedők számára, hogy bankkártyás lehetőséget kínáljanak, így a kisebb boltokban, piacokon, vagy vidéki szolgáltatóknál gyakran csak készpénzes tranzakciókra volt lehetőség.





